Шкільна социально-педагогічна служба

Свою діяльність социально-педагогічна служба здійснює за такими напрямами:

  • социально-педагогічне обстеження всіх учасників навчально-виховного процесу;
  • своєчасне попередження відхиленьу становленні особистості, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі на всіх рівнях взаємодії;
  • консультативна, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота;
  • социально-педагогична просвіта;

/Files/images/марина.JPG /Files/images/ыгнат.JPG/Files/images/02/psdvsh (4).JPG


Завдання социально-педагогічної служби Дергачівської вечірньої (змінної) школи Дергачівської районної ради Харківської області:

  • допомогти усвідомити себе;
  • допомогти створити себе;
  • виявити рівень розвитку особистості;

Аналіз діяльності социального педагога за 2017/2018 н. р.


ІІ. Социально-педагогічна просвіта та профілактика

1. Для педагогів: семінари-практикуми «Синдром професійного вигорання: як зберегти психоемоційне здоров’я вчителя» та «Синдром професійного вигорання педагога – це варто знати!», де запропоновані конструктивні методи боротьби з вигоранням; социально-педагогічні семінари-практикуми «Саморозвиток та самовдосконалення вчителя», «Розвиток мотивації в учнів у сучасних умовах»; лекції «Гуманно-особистісний підхід як психолого-педагогічна проблема», «Як створити ситуацію успіху»; розроблені рекомендації вчителям щодогармонізації психофізичного стану: «Шість порад дратівливій людині», «Практичні поради психолога вчителям щодо подолання стресових станів»,«Захистіть себе від себе», «Сім способів зняти стрес і поліпшити настрій», «Правила, яких має дотримуватися вчитель щодо невстигаючих учнів».

2. Для учнів: заняття з елементами тренінгу «ВІЛ/СНІД – загроза життю людини»; правовий тренінг «Знаємо та реалізуємо свої права»; тренінгове заняття «Інфекції, що передаються статевим шляхом»; семінар-тренінг «ІІІ тисячоліття – рабство продовжується» (протидія торгівлі людьми); тренінгові заняття «Ми проти насильства», «Ризикована поведінка та формування відповідальної поведінки», «Сексуальність і ставлення до неї», «Розвиток навичок впевненої відмови», «Ці різні напої»; лекції «Лихослів'я в сімї та школі», «Репродуктивне здоровя молоді», бесіда для дівчат «Поговоримо без хлопчиків», бесіди «Шлюб та його цінність», «Профілактика наркоманії», ««Шкідливі звички та їх вплив на здоров’я людини», «Пивний алкоголізм і моє майбутнє»; відеолекторій на тему «Як обминути лихо» з переглядом відеофільму «Станція призначення – життя»; проведення виховних годин на актуальні теми сьогодення.

3. Для батьків:групова социально-педагогічна консультація з елементами тренінгу «Сім'я – простір без насильства»; лекції «Психологічні чинники порушення психічного здоров'я дитини», «Підліток і шкідливі звички», «Особливості організації навчального процесу підлітків», «Розвиток комп'ютерної залежності підлітків», «Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок», «Особистий приклад – краще виховання»; лекція - презентація «Стадіїпокращення взаємин батьків і дітей»; зустрічі за круглим столом «Про авторитет батьків», «Підтримка батьками професійного самовизначення дітей»

ІІІ. Социально-педагогічна робота

1. з педпрацівниками: анкетування «Професійне життя учителя»; анкетування «Дослідження психологічної компетентності учителів»; експрес-анкетування «Оцінювання рівня синдрому емоційного вигорання»; анкетування «Фактори, що стимулюють та перешкоджають само­розвитку вчителя».

2. з учнями:

- з питань профорієнтації: «Карта інтересів» А.Е.Голомштока (вивчення професійних інтересів та здібностей учнів); методика Г. Голланда «Оцінка професійних типів» (вивчення професійної спрямованості особистості);

- з учнями девіантної поведінки: «Тест шкільної тривожності» Філіпса (визначення рівня і характеру тривожності); проективна методика на визначення рівня самооцінки «Неіснуюча тварина»; опитувальник Басса-Дарки (діагностика рівня та форм агресивної поведінки); Методика А.Є.Лічко особистості та акцентуацій характеру).

ІV. Індивідуальні та групові консультації

1. педагоги звертались з таких питань:

- проблеми, пов’язані з навчальною діяльністю;

- порушення поведінки учнів;

- шляхи покращення соціально-психологічного клімату у класі;

- консультування щодо складання психолого-педагогічної характеристики;

- підбір відповідної психологічної літератури;

- підготовка та проведення позаурочних виховних заходів;

- шкідливі звички, залежності;

- особисті та сімейні проблеми.

2. батьки учнів звертались з таких питань:

- проблеми у навчанні дітей;

- проблеми у спілкуванні з дітьми;

- шкідливі звички;

- допомога під час розлучення;

- проблеми поведінки дітей (агресивність, жорстокість, порушення мотивації навчання, пропуски занять, девіантна поведінка).

3. учні звертались (за соєю ініціативою або за запитом вчителів та батьків) з таких питань:

- профорієнтація, вибір випускниками професії;

- міжособистісні стосунки та конфлікти;

- відсутність мотивації навчання;

- проблеми в стосунках з батьками, в сім’ї (дефіцит уваги з боку батьків, розлучення, сварки батьків, втрата одного із батьків, близької людини);

- подолання шкідливих звичок;

- правопорушення;

- вихід із кризових станів;

- дружба, кохання;

- ціннісні орієнтації, самореалізація в житті.

V. Харківська академія культури 2015 рік

Робота зі шкільною документацією: социальні паспорти, акти абстеження сімей які знаходяться в кризовій ситуації

Социально-педагогічна профілактика

социально-педагогічне консультування

Профконсультації:профорієнтаційної роботи

НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"


НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА "ГАРЯЧА ЛІНІЯ" РЕКОМЕНДОВАНА МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Міністерство освіти і науки України посилило увагу до психологічної підтримки школярів в умовах соціально-політичної кризи в державі та закликає радити дітям звертатися з цим на Національну дитячу "гарячу лінію", що працює у Центрі "Ла Страда-Україна" за номером0 800 500 225.
Короткий мобільний номерНаціональної дитячої "гарячої лінії":772(безкоштовно для усіх абонентів мобільного оператора "Київстар"). Наразі "Ла Страда-Україна" працює над тим, аби цей короткий номер найближчим часом став доступним і абонентам інших мереж.

Працює Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації

На базі Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда-Україна» працює Національна дитяча «гаряча» лінія та Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації.
Національна дитяча «гаряча» лінія (0800500255 або 772 з мобільного) працює щоденно, окрім неділі, з 10.00 до 20.00, а Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та rендерної дискримінації (0800500335 або 386 з мобільного) щобудня з 10.00 до 18.00. Сектор з питань сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації просить органи місцевого самоврядування та виконавчої влади сприяти розміщенню у доступних для населення місцях номери телефонів Національної дитячої «гарячої» лінії (0800500255 або 772 з мобільного) та Національної «гарячої» лінії з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та rендерної дискримінації (0800500335 або 386 з мобільного). В свою чергу Центр «Ла Страда-Україна» готовий надати інформаційні матеріали щодо діяльності Національних «гарячих» ліній. Заявку на отримання матеріалів можна оформити на сайті «Ла Страда-Україна» (http://www.la-strada.org.ua/) у розділі «замовити матеріали». Матеріали надаються безкоштовно, проте необхідно оплатити їх доставку.

Лекція на тему:“Захист від сексуального насильства в родині” (17.11.2017 р.)

Метою булоознайомити учнів із поняттям «насильство», системою державного захисту від насильства, сприяти формуванню вміння розпізнавати різні види насильства; розвивати навички запобігання виникненню насильства в сім’ї, школі, серед однолітків; виховувати вибірковість у прийнятті рішень на користь здорового способу життя, увічливість.

/Files/images/Soc_ped/sp2.jpg

Лекція для класних керівників на тему:“Адаптація школярів до нових умов навчання”

Мета: вивчити та проаналізувати процес адаптації дітей 9, 10 класів до навчання в нових умовах; з’ясувати новоутворення дітей цього вікового періоду та сприяти розвиткові спонукальної сфери, розробити методи, прийоми та форми роботи, основної та старшої школи, що стимулює пізнавальний інтерес і активність.

/Files/images/Soc_ped/sp3.jpg

Семінар для учнів «Як не стати жертвою насильства?» (23.11.17 р.)

Мета: Ознайомити учасників з видами насильства, та навчити їх йому протидіяти.

Завдання:
Ознайомити учасників з такими видами насильства як: психологічне, економічне та фізичне;
Навчити учасників протидіяти всім видам насильства, та зберігати спокій в екстримальних ситуаціях.

/Files/images/Soc_ped/із4.jpg

Лекція для батьків:“Діти. Інтернет. Мобільний зв'язок”

Мета: ознайомити батьків з правилами онлайн-безпеки для дітей; обговорити зміст посібника для батьків «Діти в інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі»; вирішити ряд педагогічних задач, що стосуються даної теми.

/Files/images/Soc_ped/sp7.jpg

Відеолекторій на тему “Як обминути лихо” з переглядом відеофільму“Станціяпризначення - життя”, «Небезпечна гра»

Мета:пропагувати здоровий спосіб життя; викликати в учнів негативне ставлення до вживання наркотиків, алкоголю та паління, які завдають великої шкоди здоров’ю людини; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, уміння самооцінювати їх; спонукати дітей до роздумів: вибір залежить від тебе самого.

/Files/images/Soc_ped/sp8.jpg

Семінар для учнів на тему:“Як кинути палити" (02.02.2018 р.)

Мета: Переконати учнів у шкідливості куріння, інформування молоді про негативний вплив тютюну на здоров’я не лише того, хто палить, але й оточуючих; викликати негативне ставлення до цієї згубної звички,інформування про ризик розвитку залежності від тютюну, з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових виробів, аналіз існуючих у молодіжному середовищі міфів про них, формування у підлітків якостей сильної особистості та здатності протистояти тютюновій індустрії

/Files/images/Soc_ped/sp21.jpg

Проведення анкетування за опитувальником «Карта интересов» (09.02.2018 р.)

Опросник предназначен для изучения интересов и склонностей школьников старших классов в различных сферах деятельности. Голомшток выделяет 23 таких сферы: физика, математика, химия, астрономия, биология, медицина, сельское хозяйство, филология, журналистика, история, искусство, геология, география, общественная деятельность, право, транспорт, педагогика, рабочие специальности, сфера обслуживания, строительство, легкая промышленность, техника, электротехника.

/Files/images/Soc_ped/sp22.jpg

Круглий стіл для батьків “Підтримка батьками професійного самовизначення дітей” (20.02.2018 р.)

Лекція для учнів “Гендер та гендерна дискримінація”, круглий стіл на тему: “Гендерні стереотипи” (23.02.2018 р.)

Мета:формування поняття такої важливої соціальної категорії як "ґендер"; виховання засад ґендерної рівності та поваги до прав і свобод кожної статі.

/Files/images/Soc_ped/sp23.jpg

Тренінгове заняття для вчителів: «Попередження насильства над дітьми в навчальному закладі» (13.04.2018 р.)

Мета:ознайомити педагогів з актуальністю проблеми насильства у шкільному середовищі, навчити їх розрізняти види насильства та розробити відповідну стратегію поведінки у ситуаціях ризику, аргументувати свої дії з попередження насильства на основі власної відповідальності, виокреслити механізм захисту прав дітей.

Кiлькiсть переглядiв: 174